سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونه باغ
*خونه باغ از نظر من جاییه که ادم اونجا میتونه آرامش داشته باشه وخودش رو تغیر بده وبه سمت پیشرفت وخوشبخت تر بودن پیش بره .برای همین اسم اینجارو گذاشتم خونه باغ تا جایی باشه برای آرامش وپیشرفت.* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سلام به همه...

 

اول بریم سراغ نتایج آزمون اتاق ..

ما انسان‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی مختلفی هستیم، تفاوت این ویژگی‌ها در افراد موجب می‌شو

د که مادر موقعیتی یکسان رفتارهای متفاوتی از دیگران داشته باشیم....

یکی از این خصوصیات شخصیتی که به دلیل تاثیر بر همه جنبه‌های زندگی ما توجه زیادی را به خود

جلب کرده است، «درون‌گرایی» و بعد دیگر آن «برون‌گرایی» است. برای آگاهی از چگونگی تاثیر این

ویژگی بر زندگی در آغاز بهتر است با تعریف این مفاهیم آشنا شویم.

«درون‌گرایی» رفتاری است که با دیدگاه درونی، ذهنی همراه است. فرد «درون‌گرا» آمادگی بیشتری برای

خودداری و تسلط بر نفس از خود نشان می دهد. این افراد کمتر تمایل به حضور درجمع دارند و بیشتر

دقت خود را به مطالعه و فعالیت‌های ذهنی انفرادی می‌گذرانند.

«برون‌گرایی» رفتاری است که با دیدگاه عینی و خارجی مشخص شده و با فعالیت عملی بالاتری همراه است،

افراد «برون‌گرا» از آمادگی کمتری برای تسلط بر نفس خویش برخوردارند. معمولا نسبت به افراد درونگرا اعتماد

به نفس بالاتری دارند بودن در جمع و فعالیت های گروهی را بر فعالیت های انفرادی ترجیح می دهند.

در گذشته تصور می شد که یکی از دو بعد «درون‌گرایی» بر دیگری از ارجحیت دارد. اما مطالعات اخیر نشان

داده اند که چنین فرضی صحت نداشته و هر از این ویژگی ها دارای نقاط ضعف و قوتی است. در جدول زیر

مهمترین تفاوت های افراد «برون‌گرا» و «درون‌گرا» در حیطه های مختلف که سبب تفاوت خواسته ها، نیازها،

علایق و در نتیجه احساسات و رفتارهای آنها می شود، مطرح شده است.

«برون‌گرایی»

حل مساله: تمایل به با صدای بلند فکر کردن، خطور کردن بهترین راه حل ها به ذهن در هنگام حرف زدن،

نادیده گرفتن نظرات دیگران، علاقه به شرکت در بحث های گروهی به منظور حل مشکل

ارتباطات: ترجیح ارتباط رو در رو در صورت امکان، تمایل به دیدن واکنش ها و رفتارهای غیرکلامی، نیاز به

بازخورد فوری، عدم علاقه به نوشتن خاطرات روزانه یا ایمیل های طولانی، جستجو برای یافتن فرصت

هایی جهت گفتگو و فعالیت های اجتماعی

تصمیم گیری: دریافت اطلاعات از دیگران قبل از تصمیم گیری تمایل به سریع عمل کردن در موقع بحرانی

تعاملات بین فردی: انرژی گرفتن از تعامل با دیگران و احساس تخلیه انرژی به واسطه تحمل تنهایی به

مدت طولانی، داشتن دوستان و آشنایان زیاد

توجه و تمرکز: تمرکز زیاد روی افراد و اشیا دور و بر، ناتوانی در تمرکز به هنگام سکوت، خسته شدن از اجبار

به نشستن و توجه طولانی مدت به یک شی یا موضوع، اهمیت ندادن به عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی: انرژی دادن به افراد و گروه ها، توانایی سریع عکس العمل نشان دادن، به وجود آمدن

احساس شور و هیجان، آشنا کردن افراد به یکدیگر

نقاط ضعف طبیعی: ندادن فضا به دیگران برای صحبت کردن، توجه نکردن به اطلاعات دیگران، ننوشتن

درباره مشکلات، واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

چگونه باعث آزار دیگران می شوند: با صحبت کردن و جلب توجه زیاد و اجازه ندادن به دیگران برای مطرح کردن خود در جمع

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها: شاید دیگران انها را افرادی خودخواه که برای دیگران ارزشی قائل نیستند تصور کنند.

 

«درون‌گرایی»

حل مسئله: تمایل به پردازش درونی اطلاعات، خطور کردن بهترین راه حل ها به هنگام سکوت و تنهایی،

نیاز به افزایش دانش و آگاهی قبل از بحث درباره مشکل مورد نظر

ارتباطات: ترجیح دادن ایمیل و پیام های صوتی، اجتناب از تعاملات غیرضروری، عدم علاقه به هدر دادن

وقت با بحث و گفت و گو، تمایل به فکر کردن قبل از عمل، عدم علاقه به جلسات و ملاقات های طولانی مدت،

جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت تنهایی و سکوت

تصمیم گیری: تصمیم گیری مستقل دو بدون دخالت دیگران برایشان خوشایندتر است، نیاز داشتن به

زمان قبل از شروع فعالیت

تعاملات بین فردی: احساس تخلیه انرژی به واسطه تعاملات زیادی، اجتماعی و نیاز به تنهایی

برای نیرو گرفتن دوباره، بودجه بندی دقیق" زمان مخصوص به دیگران"

توجه و تمرکز: تمرکز زیاد روی افکار و نظرات درونی، اغلب مشغول گفتگوی درونی بودن، لذت بردن از

تمرکز در سکوت بر یک موضوع، ناراحت شدن از عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی: آرام کردن افراد و گروه ها، ارزیابی موقعیت قبل از عمل کردن، گوش دادن به نظرات دیگران،

مستقل عمل کردن

نقاط ضعف طبیعی: ناتوانی از در میان گذاشتن افکارشان با دیگران، مشورت نگرفتن از دیگران، تاکید

بیش از حد بر نوشتن، فکر کردن خیلی زیاد قبل از اقدام به عمل

چگونه باعث آزار دیگران می شوند: با ناتوانی در ابراز عقاید، شرکت نکردن در بحث ها یا واکنش نشان ندادن

نسبت به حرف های دیگران

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها: ممکن است دیگران به اشتباه آنها را افرادی کناره گیر، خجالتی و غیرصمیمی تلقی کنند.

آشنایی ما با ویژگی های شخصیتی خود و اطرافیان مان باعث می شود که با پذیرش این تفاوت ها و

احترام گذاشتن به آنها در برخورد با دیگران رفتار معقولانه تری داشته باشیم.

 

نمره بالاتر از 14:

احتمالاً شما فرد برونگرایی هستید و از این رو شما برای اداره امور زندگی خویش به انگیزه ها و

محرک های قوی نیاز دارید. احتمالاً شما بیشتر دارای دیدگاه عینی و خارجی بوده و دارای فعالیت

عملی عالی هستید.ولی میزان تسلط بر نفستان نسبت به افراد درون گرا کمتر است. شما مایلید

که بر محیط اطراف خود تاثیر گذارده و به رقابت با دیگران پرداخته و در مجامع عمومی بیشتر ظاهر می شوید.

 

نمره پایین تر از 14:

امتیاز شما گویای این است که احتمالاً فرد درونگرایی هستید. شما برای شروع یا ادامه دادن کارها و

فعالیت هایتان به انگیزه ها و محرک های خیلی قوی نیاز ندارید. افراد درون گرا دارای دیدگاه درونی

و ذهنی هستند و آمادگی بیشتری را باری خودداری و تسلط بر نفس خویش از خود نشان می دهند.

احتمالاً شما ترجیح می دهید اوقات خود را به مطالعه گذرانده و بیشتر تنها باشید و چون از تنهایی

لذت می برید، کمتر مایل به معاشرت با دیگران هستید.

 

امابعد :

 

سوال شماره2و3) این دوتا سوال از نظر روان شناسی نشون دهنده میزان قاطعیت شما بود.

این که چقدر قاطع هستین رو خودتون توی نظراتی که دادین بررسی کنین...

(نظر من اینه که بیشتر شما

داشتن ادامه رابطه رو به گفتن حرفتون ترجیح دادین چون میترسیدین که دوستتون ازگفته شما ناراحت بشه

ورابطه شما خراب بشه..بنابر این بیشتر تون سکوت رو ترجیح میدادین(چون از ترک شدن و اینکه دیگه

کسی شما رو دوست نداشته باشه میترسیدین..!)..ولی من هرچی بیشتر شمارو گیر مینداختم

نظرتون عوض میشد وگزینه 2رو هم به نظریاتتون اضافه میکردین...خلاصه اینکه هنوز به یه جواب درست نرسیدین ..

البته سوال منم جنبه تعارضی بسیار بالایی داشت(به صورتی که هردو گزینه تقریبا هم یکی

بودن وهم مکمل هم بودند)ولی بازم شما از نظر من هنوز اونقدر قاطع نیستین که بتونین

نظر وحرفتون رو رک بزنین البته رک نه در حد بی ادبی وخود رای بودن وقبول نداشتن حرف دیگران...

جنبه اولیه ومهم هدف رو در آخر میگم...
****نظر سحر(سوال 3)جنبه دوم هدف من بود, ایشون گفتند که:

بستگی به جمع داره..اگه ادمایی باشن که یکدنده و اینکه مرغ یه پا داره..و حرف حرف خودشونه
حرفی نمیزنم که دلخوری پیش نیاد... ولی اگر بدونم که جمع انتقادپذیر و خوبیه گزینه 1  - *سحربانو*
پس نتیجه بعدی که میشه گرفت اینه که آدم باید توی قاطعیتش شرایط رو بسنجه وحداقل
شناخت نسبی نسبت به افرادی که هستن داشته باشه... 

****اقا معین (سوال 2)هم روی جنبه دوستی تاکید زیادی کردن که واقعا ازشون ممنونم ایشون هم در جایی گفتن که:
اظهار نظر نکردن عین رای ندادن میمونه...یعنی از حقی که داری استفاده نکنی.....
اگه نظرت رو نگی ظلم کردی به خودت و همون دوستان...

****نظر غزل(سوال2) هم انجا که میگه:
اگه من توی شرایط داغونی باشم بیخیالش میشم..بهشم میگه یه چند وقتی دور ِ من نیاد تا حالم خوب
بشه و دوباره با هم دوست باشیم..ینی به خاطر خودش و دوستیمون بش میگم دور من نباشه..

میتونه نشون دهنده این باشه که ما باید شرایط روحی خودمون روهم در اظهار نظرهامون در نظر بگیریم .

***نسل چهارم هم درجایی گفتن: 
 
تا وقتی که متقاعد نشده باشم که نظرم اشتباه بوده ازش
دفاع میکنم....واسم مهمه همینطور که من به نظر دیگران احترام میذارم بقیه هم
حرفای منو گوش کنن و درموردش صحبت کنن - ♦نسل چهارم

اما در کل وجنبه مهم هدف از طرح این دوتا سوال:

 

****آقای سوته دلان دقیقا درسوال3 به اون چیزی که من میخواستم اشاره کردند ایشون گفتند:

اگه مسئله عقیده ای باشه یعنی بحث برای عقیدها باشه گزینه دو! چون من میگم هر کس یه عقیده داره و
من دوست ندارم با مخالفتم به عقیدم توهین بشه یا درموردش بحث بشه / ولی اگه یه بحث باشه که من
اونقدر ازش بدونم که بشه طرفمو متقاعد کنم حتما گزینه یک! - سوته دلان
چون اگه ازش چیزی ندونم ولی الکی ازروی کجفهمی یا تعصب الکی وارد بحث بشم و یه چیزهای بگم
که اصلا ربطی نداشته باشه من به طرف فهموندم که من چه ادم بیخودی هستم - سوته دلان
میدونید من فکر میکنم خیلی جاها سکوت کردن و گوش دادن نشانه ضعف نیست/ من خیلی جاها
سکوت کردم با اینکه مخالف بودم، اما بعد تونستم راجع چیزهای که اونا میکن تحقیق کنم و جواب
خوبی براش پیدا کنم که حتما اون موقع اونا سکوت میکنن در برابر حرف های من!...سوته دلان
هدف دقیق من از طرح این 2تا سوال  همین چیزی بود که آقای سوته دلان آشاره کردند.

***در آخر از...جناب نسل چهارم-شاعر پروانه ها-همه چیز مخصوصا شعر-عاشقانه ها
-پسردایی -یلدای عشق-تشنه سایه -یاس و هاله وستاره ....
که منو از نظریاتشون مستفیض کردن
از ته دل کمال تشکر وقدر دانی رو دارم:)


 

 


[ شنبه 92/3/11 ] [ 3:54 عصر ] [ کیمیا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به همه خوش آمد میگم.من دانشجوی رشته روان شناسی هستم....عاشق این رشته ام ...دلم میخواد اگه سوالی دارین بپرسین منم از استاد ها ومشاورین میپرسم وجواب میدم تا هم به من کمک بشه وهم به شما ...امیدوارم اینجا بهتون خوش بگذره...شاد وخوشبخت باشید..
لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 116620

صدایاب